InformasjonStyret Informerer

Oversikt over øvrige utgaver

Nr. 5 - 2005/2006

  1. Styremøteplan for 2006
  2. Nye terrassedører og rehabilitering av terrassegulv
  3. Nytt fra hjemmesiden
  4. Østfasaden - oppussing
  5. Skole på baktomten
  6. Høyspentlinjen - nedgraving
  7. Reklamasjoner etter oppussing - vestfasaden
  8. Utskifting av varmtvannsberederen

1. Styremøteplan for 2006

Styret avholder normalt ett styremøte hver måned. Møteplanen er 21. mars og 1. april. Ordinært sameiemøte er satt til torsdag 27. april kl 18:30. De som ønsker å fremme forslag til saker for årsmøtet må skriftlig fremme sine forslag til styret innen 30. mars kl. 24:00. Dette til informasjon til de sameiere som har et eller annet de gjerne vil at styret skal behandle.

2. Nye terrassedører og rehabilitering av terrassegulv

OBOS PROSJEKT er nå i gang med å innhente tilbud på rehabilitering av terrassegulv og skifte av terrassedør. Det er registrert 50 seksjonseiere som vil vurdere tilbud på å skifte terrassedør og 43 seksjonseiere som vil vurdere tilbud på rehabilitering av terrassegulv. Det kan ventes et tilbud i slutten av mars.

3. Nytt fra hjemmesiden

Siden 1. januar 2006 har det vært lagt ut 53 kommentarer i gjesteboken på Sameiets hjemmeside. I samme periode er det blitt lagt ut 32 nyheter/informasjoner fra Styret. Noen få eksempler følger:

a) Tinglyste parkeringsplasser

[03.02.2006] Alle seksjoner har sin egen tinglyste parkeringsplass som opprinnelig er nummerert. Enkelte seksjoner har byttet plasser av ulike årsaker, og ikke tinglyst byttet. Dermed oppstår det feil ved salg av leiligheter og hvilken parkeringsplass som reelt tilhører seksjonen. Styrekontoret har ingen oversikt over hvem som fysisk bruker hvilke parkeringsplasser, slik at det også har vært vanskelig å informere de riktige brukerne av parkeringsplassene ifm rehabiliteringen.

b) Alt kastes 1. februar

[26.01.2006] Det er kun tillatt å oppbevare barnevogner i korridorene. Møbler, sykler og annet skrot utgjør en økt brannrisiko, til hinder for renholdet og til irritasjon hos naboer. Derfor blir alt kastet 1. februar. Trenger du mer oppbevaringsplass, så er det mulig å leie plass i tilfluktsrommet.

c) Posten skal fram!

[19.01.2006] Postmannen har litt problemer med å få levert post til oss i Grefsenkollveien 12. Det skyldes primært dårlig merkede postkasser. I tillegg er det ikke særlig estetisk vakkert å se postkasserekkene med et virvar av ulike skiltløsninger. Ta kontakt med styrekontoret og bestill et «riktig» skilt!

d) Ny forsikringsavtale 1. januar

[07.01.2006] Styret har fokusert på hvordan sameiet og den enkelte sameier gjennom forebyggende vedlikehold kan forhindre ulike skader. Målet har vært å få redusert størrelsen på forsikringspolisen vår. Arbeidet bærer nå frukter. Vårt forsikringsselskap - If - har nå erfart at vi har redusert skadeutviklingen. Det har gitt oss en lavere prisøkning enn gjennomsnittet. Sameiet betaler kr 950 000,- i forsikringspremie.

4. Østfasaden - oppussing

Oppussingen av vestfasaden nærmer seg slutten. Den siste fremdriftsplan indikerer at stillaset foran blokk B skal tas ned i mai. Kostnaden ved vestfasaden blir ca 20 millioner kroner.

Det er styrets forslag at også østfasaden bør pusses opp. OBOS PROSJEKT har gått ut og anmodet om tilbud fra tre firmaer. Oppussingen vil omfatte rengjøring, betongreparasjoner, utskifting av fugemasser og maling av heisetårnene. Den opprinnelige betongfargen vil bli beholdt og vinduene vil ikke bli skiftet i denne runden.
Forslag om oppussingen vil bli fremlagt i innkallingen til ordinært sameimøte.

5. Skole på baktomten

Det er holdt orienteringsmøte om en mulighetsstudie for bygging av en skole på tomten bak blokk D/E. Over 60 seksjonseiere møtte opp, og det ble gitt uttrykk for at det ikke er interesse for et slikt prosjekt. Denne føring er meldt tilbake til Undervisningsbygg som hadde tatt initiativ til studien.

6. Høyspentlinjen - nedgraving

Det arbeides med et finansieringsprosjekt for å grave ned høyspentlinjen som går forbi blokk A. Saken er meget kontroversiell. Den er fremlagt for Oslo Kommune, og en arbeidsgruppe der styret er representert er i gang med å utarbeide en finansieringsplan.

7. Reklamasjoner etter oppussing - vestfasaden

Etter hvert som entreprenøren ser seg ferdig med oppussingen av terrassene får hver seksjonseier et reklamasjonsskjema som seksjonseier fyller ut og returnerer til entreprenøren. Alle reklamasjoner blir behandlet, og resultatet blir medelt seksjonseier. Generelt kan det opplyses at følgende arbeider ikke er medtatt i kontrakten:

8. Utskifting av varmtvannsberederen

Varmtvannsberedere har en levetid på +/- 25 år - hvilket betyr at de originale berederne hos oss nå må byttes så snart som mulig. Dersom det nå oppstår en lekkasje som forårsaker følgeskader og som skyldes original bereder, vil styret vurdere denne handling som uaktsomt, og seksjonseier vil bli krevd for en egenandel på kr 6000,- og utgifter til eventuelle følgeskader.

Sameiet Grefsen Terrassehus, mars 2006

Med vennlig hilsen
Styret